Jumaat, April 09, 2010

TASBIH BUATAN SENDIRI


Tasbih buatan sendiri... dibuat dari buah ibus @ buah iboi. Pokok ibus @ iboi tumbuh di kawasan berhampiran sumber air, sejenis tumbuhan dari spesis palma, boleh didapati dengan mudah di kawasan kampung berhampiran sawah padi di Kedah dan Seberang Perai.

Allah menjadikan beberapa jenis tumbuhan... sebahagiannya untuk sumber makanan, dan sebahagian yang lain pula boleh dimanfaatkan manusia dari sudut lain... kegunaan kayu-kayannya, buahnya walaupun tidak boleh di makan.... boleh pula digunakan untuk tujuan lain... untuk berzikir mengingati Penciptanya... Subhanallah....

9 ulasan:

  1. subhanallah..walhamdulillah.wallahuakbar.

    mari kita basahi lidah dengan zikir dan selawat keatas Nabi Muhammad.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum, saya berminat dengan tasbih ni. Saya berminat nak menempah tasbih jenis 100 biji. Itu pun kalau tuan sudi..berapa harganya?

    BalasPadam
  3. Minta maaf tuan Ashabul Abjad kerana lambat respon mesej tuan... tasbih ini dihadiahkan oleh orang lain kepada saya... bukan saya yang membuatnya. Sekarang guna setiap kali lepas solat apabila berwirid.

    BalasPadam
  4. As salam

    Jika anda Berminat untk menempah tasbih dari biji ibus tasbih bolehla add fb saya zam_zaha@yahoo.com

    Sya bnyk stok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zam_zaha@yahoo.com..
      No result...
      Sy cuba cri dlm fb tp x dpt..

      Padam
    2. jika berminat nk menempah tasbih biji ibus yg telah digilap cantik sila hubungi atau wassap saya boleh bantu insyaallah 019 2326946

      Padam
  5. saya dari pulau jawa & saya punya stok tasbih biji ibus.yg istimewa.jika minat cari dlm fb ini fb saya joko nagasari..pin BB 7facafcf

    BalasPadam
  6. Siapa berminat whatsap sy 0147415924 ad 2 pilihan sebiji dan yg dikupas kulit..

    BalasPadam
  7. Siapa berminat whatsap sy 0147415924 ad 2 pilihan sebiji dan yg dikupas kulit..

    BalasPadam