Khamis, Disember 06, 2012

MINDA PEMIMPIN

"Tiba-tiba berlaku kebangkitan Islam di kalangan anak didik barat ini. Bangkitnya Musa dari kendongan Firaun, dan bangkitnya anak-anak Islam didikan barat yang menentang Barat. Inilah hebatnya Islam.

Kita yakin dan percaya abad ini abad islam. 
Zaman ini milik Islam.
Allah tidak menjanjikan semua pemerintahan kekal. Yang kekal hanyalah kerajaan Allah taala. Justeru perubahan yang harus kita buat adalah menjatuhkan jahiliah dan menegakkan keadilan."

Wassalam.
Tuan Guru Haji Abdul Hadi
Kongres Islam Semalaysia, Balai Islam, Kelantan.

(Kredit kepada http://kelantantv.my/)
(Kredit foto kepada Zam Zamani Mohd Zain)

Via :- http://www.facebook.com/AkuPejuangIslamBukanPetualangPage
"Tiba-tiba berlaku kebangkitan Islam di kalangan anak didik barat ini. Bangkitnya Musa dari kendongan Firaun, dan bangkitnya anak-anak Islam didikan barat yang
menentang Barat. Inilah hebatnya Islam.

Kita yakin dan percaya abad ini abad Islam.
Zaman ini milik Islam.
Allah tidak menjanjikan semua pemerintahan kekal. Yang kekal hanyalah kerajaan Allah taala. Justeru perubahan yang harus kita buat adalah menjatuhkan jahiliah dan menegakkan keadilan."

Wassalam.
Tuan Guru Haji Abdul Hadi
Kongres Islam Semalaysia, Balai Islam, Kelantan.

Jumaat, November 30, 2012

PISANG ANEH ....

Lokasi : Perkarangan Masjid at-Taqwa, Bertam, Seberang Perai.
Bahagian jantung pisang ... buahnya kecil di bahagian bawah.
Panjang keseluruhan tandan ... lebih dari 4 kaki ...
Buah bahagian atas tandan.... besar dan berisi .... apa nama pisang jenis ini??? Siapa tahu..  sila beri nama ....
 

Isnin, November 26, 2012

TAKUT KEPADA BILBOARD ANWAR


Tumbangnya bilboard Pakatan Rakyat angkara manusia yang tidak berani berhadapan realiti, jumud dan vandalisma.


Billboard ini di pasang di KM 383.4. Lebuhraya PLUS Utara-Selatan menuju Utara sebelum R&R Behrang.







Ahad, November 18, 2012

SUNGAI DI NEGARAKU

Kenapa sungai diMalaysia tak boleh bersih mcm ni?kenapa perangai org Malaysia mesti buang sampah dlm sungai?Bila lah agaknya org Malaysia pandai nk jaga persikitaran mereka?
Kenapa sungai di Malaysia tak boleh bersih macam ni? Kenapa perangai orang Malaysia mesti buang sampah dalam sungai? Bila lah agaknya orang Malaysia pandai nak jaga persekitaran mereka?
 
( sumber : facebook)

Selasa, November 13, 2012

KESEDERHANAAN SEORANG PEMIMPIN ISLAM

TUAN GURU DATO’ BENTARA SETIA HJ NIK ABDUL AZIZ NIK MAT..... lahir pada tahun 1931 di Pulau Melaka, Kelantan.... menjadi Menteri Besar Kelantan dari tahun 1990 hingga sekarang.


Disantuni oleh Dato' S. Manikumar... ADUN Bukit Selambau, Kedah.

Kesederhanaan cerminan ketakwaan kepada Allah.


Disantuni ulama' luar negara



















Ahad, November 11, 2012

BUNGA LIAR TEPI SAWAH

Untuk hilangkan kebosanan.... merayau dengan kamera ke tepi swah di kampungku...   bunga liar yang memikat... tapi sayang tak tahu namanya... tidak harum.... tapi cantik....
Bunga ni semua orang kenal... teratai... sebelahnya keladi bunting... setengah jam selepas aku ambil gambar ni... bunga dan keladi bunting tu hancur musnah dilanyak oleh beberapa ekor kerbau... tak apalah.... keindahannya untuk kita... tapi makanan bagi mereka... sunnatullah...





Sabtu, November 10, 2012

ANWAR DI TERENGGANU


Di Syahbandar, Kuala Terengganu jam 5 petang. Panas terik tapi rakyat berduyun-duyun datang menyambut bakal PM.
Walaupun berlaku provokasi dari pencacai Umno di Kerteh, Terengganu tapi rakyat tetap turun untuk mendengar amanat Anwar Ibrahim..




Ni pecacai UMNGOK naik sawan bila tengok ramai oarang hadir program Anwar